مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه دو هزار و 581 موقوفه انتفاعی و منفعتی در همدان ثبت شده است، گفت : تمام وقفنامه های استان بازخوانی و تمامی موقوفات بر اساس نیت واقف ثبت شده اند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه در سه بخش موقوفات، بقاع متبرکه و قرآن تقسیم شده است، افزود: در کنار رسیدگی به موقوفات موجود تلاش ما این است که موقوفات جدیدی نیز با توجه به نیازهای روز جامعه ایجاد کنیم.
 
حجت الاسلام حاجی زین العابدینی تعداد موقوفات استان همدان را دو هزار و 581 موقوفه انتفاعی و منفعتی عنوان کرد و افزود: 681 موقوفه به شهرستان همدان اختصاص دارد که از این تعداد 163 موقوفه درآمد زا هستند.
 
وی به تعداد موقوفات دیگر شهرستانها نیز اشاره و تصریح کرد: شهرستان ملایر 512 موقوفه دارد که 159 موقوفه آن در آمد زا است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان همچنین خاطرنشان کرد: تعداد موقوفات تویسرکان 324 موقوفه، نهاوند439 موقوفه، کبودرآهنگ267 موقوفه، بهار215 موقوفه، اسدآباد67 موقوفه و رزن 189 موقوفه است.
 
حاجی زین العابدینی ادامه داد: 105 موقوفه تویسرکان، 90 موقوفه نهاوند، 27 موقوفه کبودرآهنگ، 26 موقوفه بهار، 19 موقوفه اسدآباد و 28 موقوفه رزن درآمدا زا هستند.
 
وی به تعداد بقاع متبرکه شهرستانهای استان همدان نیز اشاره کرد و افزود: در شهرستان همدان47 بقعه، ملایر 46 بقعه، تویسرکان29 بقعه، نهاوند24 بقعه، کبودرآهنگ28 بقعه، بهار27 بقعه، اسدآباد13 بقعه و رزن22 بقعه داریم.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه تمام موقوفات استان بازخوانی شده است، یادآور شد: استان همدان با 60 هزار تأیید موقوفات در کشور جایگاه سوم را به دست آورد و در حال حاضر تمامی موقوفات استان بر اساس نیات واقفین ثبت شده است.
 
وی در ادامه یادآور شد: در طول سه ماه ابتدایی سال 93، 20 سند مالکیت موقوفات استان اخذ شده است.
 
وی اضافه کرد: طبق توافقاتی که با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم قرار بر این شد مطالبات موقوفات این نهاد با احداث اورژانس بیمارستان امام حسین شهرستان ملایر پرداخت شود.
 
حاجی زین العابدینی با تأکید بر سرمایه گذاری در موقوفات، گفت: پروژه مطاب، نگین، پروژه میدان سرو،جهاد و جاده سلامت ملایر از جمله موقوفاتی هستند که سرمایه گذاری در این موقوفات انجام می شود.
/2759/